Sunday, April 11, 2010

Hidup ini sementara


Saya suka situasi kolonial, dalam perjalanan ke Penang , Melaka atau ke mana sahaja, bangunan-bangunan lama menjadi tempat persinggahan saya. Samada hotel pilihan yang berkonsep masa lampau atau sekadar mengambil gambar.

Di luar negara pun begitu juga, istana (Krak) menjadi destinasi ziarah saya.
"If these walls could speak" ia akan menceritakan berbagai cerita lampau dari kisah cinta , kegemilangan , kekayaan, kelahiran ,kesedihan , perpisahan, kematian, kehilangan dan sebagainya.
Kotak fikiran saya sentiasa membayangkan kegembiraan bila keluarga dan sahabat handai berkumpul untuk makan bersama di dalam sebuah rumah yang indah dan besar. Tapi suatu hari mereka terpaksa meninggalkan rumah itu...dan meneruskan kehidupan mereka, atas apa sahaja sebab yang mereka alami.

Gambar di sebelah kanan itu , adalah gambar ayah saya. Dia juga bakal meninggalkan saya atau saya juga bakal meninggalkan dia...apakah yang bisa menghubungkan kami lagi? Hanya memori yang kami cipta dan kongsi bersama. Hidup ini sementara - Life is short..make the best out of it.
Saya mencintai ayah saya dan ibu saya..begitu juga adik beradik dan teman-teman. Kadang-kandang saya terlupa bahawa ...tanpa mereka saya tidak mampu untuk menikmati ini semua. Apa ada pada saya tanpa kenangan lucu dan indah dengan teman dan keluarga. Kejayaan saya atau jatuh merudum dalam kehidupan adalah satu pusingan hidup yang di lalui oleh semua orang. Cuma tidak ramai yang menceritakan...biar mereka sendiri yang menanggung duka dan lara di hati.

Bagi saya , setiap saat tidak mungkin dapat kita ulangi lagi....tidak mungkin peluang datang bergolek setiap hari, tidak mungkin kita dapat bertemu dengan seseorang itu lagi di hari hadapan. So what u got to loose? We got to take this chances.....saya suka mendengar lagu Garth Brookes... The Dance....


No comments:

Post a Comment