Thursday, April 8, 2010

MELENCUNG YANG BAIK UNTUK KESIHATAN


Saya dan teman-teman suka berfantasi , sekiranya kami punyai banyak wang kami akan melancung beramai ramai keluar negara. Kadang-kadang melencung juga baik untuk kesihatan termasuklah melancung. Aktiviti melencung tidak jauh bezanya dengan melancung. Ia memerlukan wang juga , hahahahah!!!

Melencung yang dimaksudkan di sini ialah keluar beramai-ramai dengan teman yang anda sukai dan melakukan aktiviti yang menggembirakan. Menonton wayang, makan malam bersama, melakukan aktiviti sukan atau sekadar bermain permainan "board game" seperti Monopoly atau Pictionary.
Tidak perlu menghabiskan wang untuk mencari sebuah kesihatan dan "awet muda' , yang penting perasaan kita harus gembira dengan aktiviti ringan ini...teman- teman yang positif sangat penting dalam kehidupan kita. Mencipta kegembiraan itu perlu kerana kegembiraan tidak datang bergolek seperti buah nangka jatuh. Kita perlu mencipta kegembiraan. Keinginan mencipta kegembiraan itu sendiri telah menjadikan diri anda seorang yang berfikiran positif.
Lakukan perancangan untuk memastikan keinginan untuk mencipta kegembiraan itu tidak bertukar menjadi "night mare". Lakukan secara bersahaja tanpa meletakkan harapan terlalu tinggi tetapi tetap fokus kepada niat mencipta kebahagiaan...

Mencipta moments / saat yang indah bersama teman anda yang anda kasihi. Saya sering cuba mencipta saat indah itu. Kami tidak cerewet, memasak masakan , pot luck dan bergambar sudah cukup untuk mencipta saat indah kami. Gurauan tidak perlu di ambil dan di simpan dalam hati , sering cincai sahaja dengan teman teman. Jangan kita rosak kan moments yang kita cipta ini dengan perangai kita sendiri yang suka membuat andaian negatif dengan kata kata teman.

No comments:

Post a Comment